3. Fructele de padure
Fructele de padure au cel mai mare continut de antioxidanti, in special antocianine si flavonoli, cu rol protector la nivelul celulelor creierului. O serie de studii de specialitate au descoperit ca o dieta bogata in flavonoizi (un tip de antioxidanti) poate sa incetineasca pierderea memoriei la oameni.
Afinele sunt asociate de cercetatorii britanici cu imbunatatirea memoriei spatiale si a capacitatii de invatare.
In plus, experimentele efectuate pe soarecii de laborator arata ca afinele protejeaza creierul de procesul oxidarii celulelor pe fond de stres si pot controla simptomele bolilor care survin la varste inainte, precum sindromul Alzheimer sau dementa.
Medicii recomanda consumul de fructe de padure in fiecare zi, in orice forma proaspata, congelata sau uscata.
4. Pestele gras
Carnea de peste bogata in grasimi esentiale omega-3, precum cea de somon, sardine, hering si macrou, previne eficient instalarea dementei.
Intr-un studiu efectuat de cercetatorii Universitatii de Medicina Rush din Chicago, pe un esantion de 3000 de participanti de ambele sexe, s-a observat ca subiectii cu o dieta axata pe un nivel crescut de acizi grasi omega-3 au prezentat un risc mai scazut de a dezvolta afectiuni ale functiei cognitive.
Puteti beneficia de efectele pozitive ale acestui aliment, consumand carne de peste de 3 ori pe saptamana sau folosind suplimente alimentare cu ulei de peste.
5. Legumele cu frunze verzi
Legumele cu frunze verzi, precum spanacul, varza kale, varza verde, frunzele de mustar sau frunzele de nap, sunt alte alimente cu efect pozitiv asupra memoriei.
Acestea furnizeaza o sursa bogata de acid folic, substanta care regleaza nivelul de homocisteina in organism (un aminoacid asociat cu un risc crescut de dezvoltare a bolilor cardiace si deficientelor de memorie).
O resto si pe aver rig